Leveransvilkor

Här beskriver vi våra vilkor för leverans av våra produkter

PRISER FÖR BLOMMOR OCH FRAKT

På alla blomsterbeställningar ingår moms med 25%, Konfektyr 12% Frakt tillkommer.

Att tänka på är att alla blomsterbutiker har sin egen prissättning vi kan inte garantera att deras prissättning är densamma som våran. Vi skickar ordern efter ert valda blomstervärde. Prissättningen påverkas av framförallt tillgång och efterfrågan vilket är olika i hela Sverige.

PRODUKT

De levererade produkterna skall motsvara produktbilderna i form och färgskala.

Utbudet varierar efter säsongen så en del blomster kan komma att ersättas med likvärdiga blomster.

Floristen gör en så lik produkt som den beställda som det bara går.

Vid större förändringar så kontaktas beställaren.

TIDER OCH LEVERANSER

Vi levererar samma dag om beställningen görs före 10:00 måndag-fredag. 8:00 lördagar. Inga leveranser söndagar.

Vid leveranser till ex. skolor, hotell eller företag lämnas blommorna i byggnadens reception.

Skriv gärna tydligt om det är leverans till annat än en hemadress.

Detta sker under kontorstid och måste beställas i god tid.

Leveranserna sker vardagar mellan 07:00-20:00.

Leveranser till begravningar sker senast en timme innan begravningen börjar.

Vi kan tyvärr ej garantera leverans vid exakta tider.

Vid postorder från vårt lager sker leveransen normalt 2-3 vardagar efter lagt beställning.

"Leverans till dörr" gäller ej postorder från vårt lager.

LEVERANSSÄKERHET

Beställaren ansvarar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta, eventuell felleverans eller leveransförseningar ersätts ej i dessa fall.

Behöver vi köra ut en extra gång pågrund av fel uppgifter faktureras en extra budavgift.

Det är viktigt att beställaren anger portkod eller liknande för att det ska gälla som fullständig adress.

Leveransförseningar kan ske om mottagaren inte gått att nå innan floristens sista bud gått, mottagaren inte är hemma och leverans till dörr eller granne inte är valt eller är möjligt.

Beroende av väder bedömer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren om det är förvalt.

"Leverans till dörr" gäller ej postorder från vårt lager.

SEKRETESS

Kreativa blomster behandlar all information konfidentiellt.

Beställarens uppgifter måste vara korrekt ifyllda då vi kan behöva komma i kontakt med personen.

Vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part.

REKLAMATION

Om kvalitén eller utförande av produkten inte är till belåtenhet ber vi er att kontakta oss snarast efter leveransen då detta är en färskvara.

Blommor är färskvara och reklamation måste anmälas snarast efter leverans, detta för att floristen ska kunna åtgärda felet och eventuellt byta varan.

Produkter som ej kan lämnas i retur går ej att reklamera.

Postorders skadade vid mottagande måste dokumenteras innan ni öppnar paketen. Detta för att underlätta reklamationen.

Garanti

Vi levererar snittblommor med 5 dagars garanti förutsatt att hanteringen följer våra skötselråd. Mer om det under Tips & Trix.

Garanterad leverans samma dag vid orders lagda innan 10.00 Gäller vid förutsättningen att vi fått korrekt information av beställaren, mottagaren är tillgänglig för leverans samt att det ni beställer finnes tillgängliga den dagen ni beställer. garantin omfattar beställningar inom våra butikers områden samt leveranser av Snittblommor (buketter).

ÖVRIGT

Allt på vår webbplats äger Kreativa Blomster kopiering sker på egen risk.

Vi behandlar e-post/order alla dagar 06:00-22:00