Hjälp

Behöver du hjälp att utföra beställningen? Här visar vi steg för steg hur ni går till väga.

Video som visar hur ni färdigställer en beställning. Exemplet är av ett köp av en bukett. Men processen är densamma oavsätt vad ni beställer. Observera att ni Enbart måste fylla i de rutor som är markerade med röd rand när ni klickar på dom.

Skicka Blommor/bud, Så funkar det

  • Hur skickar man blommor via kreativablomster.se?
    Det är enklare än det kan verka. Man väljer de produkter man vill ha i vårt standard sortiment. När detta är gjort så går man till kassa och fyller i de uppgifter som efterfrågas. Viktigast i detta steget är att man fyller i samtliga uppgifter som där står (Bud) på då dessa uppgifter är de vi använder för att skicka budet vidare till den lokala butiken i det område ni vill skicka budet till. Skulle vi upptäcka att något nog inte stämmer så återkopplar vi till beställaren. Men det är väldigt viktigt att ni skriver in korrekt information till mottagaren.
  • Hur skickar man begravningsblommor via kreativablomster.se Detta fungerar på samma sätt som man skickar blommor den stora skillnaden är att man fyller i den avlidnes information i kassan också detta är väldigt viktigt att detta finns med så blommorna hamnar på rätt ställe. Om vi observerar att något är fel så kontaktar vi er såklart men det finns inga garantier att vi ser att något inte stämmer.
  • Vad händer när vi slutfört en order?
    När ni har betalat och fått kvitto per mail så startar behandlingsprocessen, då kommer våra florister behandla er order och söka upp en lämplig blomsterbutik i det område som detta ska skickas till och stämmer av med den berörda butiken så allt blir rätt och att ordern går att utföras. När ordern sedan är levererad så skickas det en leveransbekräftelse per mail. Dock är levereansbekräftelsen inte alltid exakt så det kan vara levererat ett tag innan ni får bekräftrlse mailet. (Inom samma dag)
  • Det står "Skickas från vårt lager" vad betyder det?
    Har ni valt en artikel som denna text finns på så kommer den varan inte skickas till en annan butik i området utan denna varan kommer skickas från vårt lager till närmaste postombud.
  • Det står "Denna tjänst förmedlas inte" vad betyder det?
    Det betyder att denna tjänst är en lokaltjänst för våra egna butiker och i de flesta fall innebär det att vi har en lokal förmån kopplad till denna tjänst.


Vanliga frågor som vi får in gällande beställningar på hemsidan.

  • Varför står det att det är begravningsblommor när jag beställer?. -Svar: Formuläret är anpassat till samtliga köp ni kan göra via vår hemsida dvs buketter, bröllop, krukor med andra tillbehör samt då blommor till begravning. Har ni inte beställt blommor till begravning så behöver ni inte fylla i rutan trotts att den finns där.

  • Det går att välja leverans på söndagar trotts att ni har stängt på söndagar varför?. -Svar: Det stämmer ni kan välja ert önskade datum när ni vill, tidigast samma dag. Detta eftersom vi förmedlar i hela Sverige och delar av världen. Därför kan man välja söndagar, vi garanterar inte att ni får leveransen utförd på söndagen dock utan vi kontaktar er om det inte är möjligt att utföra det datum som är önskat.

  • Om jag väljer leverans samma dag vad kan jag då förvänta mig?.-Svar: Vi garanterar att ni får leverans samma dag om ni beställer senast kl 10.00 och att ni då beställt blommor som finns hos utförande butik. Har ni valt att vi ska ringa mottagaren före leverans så utförs leveransen när vi fått tag på mottagaren. Vissa artiklar kräver specialbeställning och har andra leveranstider. detta står på beställningen ni gör. Leverans samma dag gäller också enbart blomsterförmedlingar, då våra postorders skickas med posten direkt från vårt lager. Mer utförlig information hittar ni under leveransvilkor.

  • Vad menar ni med "vissa blommor kan komma att byta ut?.-Svar: Eftersom det är så brett sortiment av blommor så kan man inte ha allt hemma utan vissa blommor kan man inte ta hem regelbundet. Då väljer butikerna ut blommor som passar deras stil och utför en bukett som är så lik beställd bukett som möjligt. Med undantag för Basblommor. Står det basblommor så skall dessa vara med i buketten. Och ni blir kontaktade om det blir förändringar i beställningen. Samt säsongen påverkar utbudet i butikerna. Var butikerna ligger påverkar också tillgången till vissa blommor. Undantag som också kan förekomma är tillfällig hög belastning i butiken vilket kan leda till slutsålt av den blomma ni önskat. Dock blir ni kontaktade även i detta fallet för godkännande.

  • När jag väljer leveransdag på postorder när får jag beställningen då?.-Svar: Postorders skickas direkt från oss med POSTNORD med spårning och kommer levereras så snart det går efter beställningen är gjort. Formulärets leveransdatum har alltså ingen påverkan på postorders. Vill ni ha snabbleverans så kan ni välja expressleverans så skickar vi det med express dock finns även här inga garantier på leveranstiden. Normal leveranstid brukar vara 2-3 vardagar. Er order skickas senast dagen efter utförd beställning.